מסלולי טיול

צפון יוון עם ילדים: אבריטניה

"חצי עולם כבר שר"

את מסלול הטיול לצפון יוון ההררית חילקתי לשלושה חלקים. בחלק הראשון שלפניכם תמצאו המלצות לטיול עם ילדים בצפון יוון ותוכלו לקרוא על היומיים הראשונים של הטיול המשפחתי, שמתמקד בנופים הפראיים של אזור אבריטניה היפה. בפוסטים הבאים שמחכים לכם בסוף החלק הראשון תוכלו לקרוא על המשך המסלול באזור כפרי זגוריה ולסיום על מטאורה וחצי האי פליון. קצת נתונים ומסלול:

עונה: אוגוסט | הרכב: 2 הורים, 3 ילדים (גילאי 8-11) | סה"כ ימים מלאים: 10 | נחיתה והמראה: אתונה | רכב שכור: משפחתי "רגיל" | סה"כ ק"מ: 1400 (נטו) | יום 1: אתונה – קרפניסי | יום 2: אבריטניה | יום 3: קרפניסי – ארטה – יואנינה – זגוריה | יום 4: כפרי זגוריה - תצפיות על קניון ויקוס, יער האבנים, הגשרים של קיפי | יום 5: רפטינג בנהר הוידומאטיס, פפיגו, פולס אוף רוגובו | יום 6: מצובו ומטאורה | יום 7: פליון – חורפטו | יום 8: פליון – חורפטו, זגורה | יום 9: חוף דמוחרי, Kamena Vourla | יום 10: אתונה | ויאללה מתחילים...!🚙

מה צריך לדעת כשמתכננים טיול לצפון יוון?

ריכזתי כאן מספר דברים שכדאי שתכירו כשאתם מתכננים וחולמים יוון:

יוון. חצי עולם כבר שר.

1️⃣ יוון גדולה. ענקית. בגלל שהיא כל כך גדולה, טיול בה מצריך תכנון של מרחקים וזמנים. תכנון הטיול לצפון יוון בהחלט היווה עבורי אתגר. כשאני אומר "צפון" אני מתכוון לחלק של יוון היבשתית שנמצא מצפון לאתונה. אל תיטעו – מרחקי הנסיעה גדולים! במסלול שלפניכם תמצאו סיכום יומי עם השעות המדויקות בהן הגענו לכל יעד לאורך הנסיעה. עם כל הכבוד לווייז ולגוגל, אם ברכב שלכם מתנגן הפלייליסט של “Aba Ani Ra’ev” והלהיט “Matay Megi’eem?”, אתם תירצו לתכנן בחכמה את לוחות הזמנים של הטיול הזה.

הורסת...!

2️⃣ יוון יפיפייה. מהממת. כל כך מפתיעה בגיוונים הרבים שלה! לחופי התכלת שאתם מכירים בתמונות תוסיפו הרים ירוקים, כפרים ציוריים שטבולים בנוף פראי, קניונים, נהרות שקופים של מים צלולים, גשרים עתיקים, מרכזי ערים תוססים עם שופינג וטברנות ועוד ים. ים של אפשרויות.

ים. של אפשרויות.

3️⃣ יוון זה לגמרי סטייל. אני חושב שאחד הסוויצ'ים שצריך לעשות זה להבין שצפון יוון יפה לא פחות מאירופה הקלאסית והשילוב של ההרים והים זה לגמרי אירופה. ובקלאס. כחסיד של וילות בטוסקנה וצימרים בפרובנס, יוון הצליחה להפתיע אותי בפייט שהיא נותנת להן בכל מה שקשור לעיצוב ודגש על הפרטים הקטנים. זה הרבה מעבר למלונות היוקרה ובריכות האינפינטי באיים. בצפון יוון מחכים לכם מלונות בוטיק קטנים, כאלה שיודעים להציע את מיטב הפינוקים בעיצוב, בספא וכמובן בנופים הנשקפים ובאוכל. איזה אוכל...

אירופה. בקלאס.

4️⃣יוון טעימה. וואו! מי שחוזר מטיול ביוון מבין מה כוחו של סלט יווני. נראה לי שהסלט היווני היה בעצם אל במיתולוגיה שלהם אבל לא נעים להם לספר על זה. כי כאילו סלט...? אבל כן, לא צריך יותר מהטריות הזאת עם החתיכת מלבן גבינה חתוך גס שהניחו עליה. ואם תוסיפו איזה מוסקה וקצת מהיוגורט שלהם, לצד כל האורגניות שרוקדת לכם בצלחת, אתם תתחילו לשיר.

5️⃣ יוון נקייה. מצוחצחת! אני בוחר להתעכב על זה כי היוונים פשוט עם נקי. אתה פוגש את זה במסעדות, בצימרים ובמלונות, בשירותים...וואלה התרשמתי לטובה ועובדה שאני כאן כדי לציין את זה.

חוף בפיליון. רואים רחוק, רחוק שקוף.

6️⃣ היוונים זה עם סימפטי🥰. סופר חביבים! כיף לטייל אצלם.

7️⃣ ביוון יש כבישים. ממש כמו בכל מדינה מערבית. זה אומר שביוון יש כבישים מהירים עם מלא מסלולים שמאד נוחים ובטוחים לנהיגה, כבישים בין עירוניים בינוניים שהנסיעה בהם נעימה בסה"כ וכבישים צרים יותר בכפרים ובאזורי ההרים שבהם תידרשו לנהוג קצת יותר לאט ובתשומת לב (שמירת מרחק והאטה בסיבובים). אלו היו 60 שניות על הנהיגה ביוון. הכל בסדר. תתקדמו.

יש כבישים ביוון. וגשרים גם.

8️⃣ ביוון יש טבע. על טבעי! המדינה הזאת מציעה נופים וטבע כל כך יפים שאני ממליץ לכם לשלב פעילויות כמו טיול ג'יפים, רפטינג, קניונינג, טיולי סוסים, טיולים רגליים וכל מה שיכול לקרב אתכם לטבע קצת יותר מהרכב השכור. יש אגב מלא חברות תיירות שמציעות מגוון פעילויות במלא יעדים ביוון. אפרט בהמשך.

בטבע של אבריטניה הפראית

9️⃣ יוון זאת לגמרי ארץ להצטלם בה. התמונות שאתם תצלמו וביוון יצאו מדהימות, אתם תיראו. היו לי כל כך הרבה תמונות שקשה לבחור מתוכן, אז לצורך הפוסט הזה נעזרתי בסיגל יפעת, שהיא צלמת כל כך מוכשרת✨ והיא עזרה לי להגיש לכם כאן את הדה-בסט שצילמתי במסלול הזה👌🏻.

אחרי שיישרנו קו, נראה לי שאנחנו מוכנים לצאת לדרך...

היום הראשון: מאתונה לקרפניסי

"ההתחלה היא החלק החשוב של העבודה" (אפלטון)

האתגר הראשון בתחילת המסלול שלנו לצפון יוון, בהנחה שנחתנו באתונה, הוא איך לגמוע את המרחק הגדול לכפרי זגוריה. לאחר שחוויתי את המסלול הזה, בהרכב משפחתי, אני מרשה לעצמי לקבוע כאן שלא ניתן ושזה ממש לא חכם לנסות להגיע צפונה ביום אחד! המרחק עפ"י גוגל בנתיב הכי קצר עומד על 477 ק"מ, כ-5 שעות נסיעה. עזבו אתכם. לכן הבנתי שאני חייב לחלק את הדרך לשניים ולמצוא נקודה מעניינת ללילה בדרך. כך הגעתי להכיר את מחוז אבריטניה (Evritania) ובירתה קרפניסי (Karpenissi).

אבריטניה היפה

משדה התעופה באתונה יצאנו ברכב בשעת בוקר לכוון קרפניסי, על האוטוסטרדה E-75 העוברת בדרך החוף עד העיר למיה (Lamia) ממנה נטפס על ה E-952 עד למלון בקרפניסי.

בדרך, אחרי כמעט שעתיים של נהיגה, עצרנו לארוחת צהריים בעיירת חוף קטנה בשם ליבנטס (Livanates), שהעניקה לנו מפגש ראשון וסופר אותנטי עם יוון: מסעדה מצוינת של דגים ופירות ים טריים בשם Floga, שיושבת על הטיילת הקטנה של העיירה, ממש מול הים. ליקקנו אצבעות. איך שסיימתי את הבירה היוונית הראשונה שלי, קפצתי עם הילדים למים לטבילה ראשונה בים. החופש היכה בנו הכי מהר שאפשר ומשם רק הגביר.

החוף של Livanates. המפגש הראשון עם כל הכחול הזה.

אנחנו עוזבים את ליבאנטס ב 14:00 בצהריים לכוון קרפניסי. הכביש מתחיל לטפס בהרים היפים ומתחילים לראות את הירוק של אבריטניה. לאחר כשעתיים נסיעה אנחנו מגיעים למלון הראשון שלנו בפאתי קרפניסי, שהעניק לנו מפגש ראשון ודי מפתיע האמת עם הסטייל של מלונות הבוטיק ביוון – Oniropetra Boutique Hotel.

מלון Oniropetra. דגש על עיצוב בכל פינה.
קרפניסי | מלון בוטיק Oniropetra

קרפניסי יושבת באזור הררי ומפורסמת בזכות אקלים יבש ואויר נקי, שהופכים אותה ליעד אידיאלי הן לחופשת חורף והן לחופשת קיץ. המלון המהמם הזה יושב בגובה של כ-900 מ' מעל פני הים, ממש על הכביש הראשי, כ-5 ק"מ לפני הכניסה לקרפניסי.

קבוצה של חברה צעירים, שנותנים שם דגש על כל פרט ופרט, החל מהחדרים, דרך החלל המרכזי המעוצב עם שולחנות משחק מדליקים, מרתף שהוא בעצם משחקייה מפנקת לילדים (ופלייסטיישן למבוגרים) ובחוץ סאונה ומתחם בריכה אל מול הנוף היפה של אבריטניה. את העיצוב של המלון הם עשו בשיתוף עם Love.it ואת הקו העיצובי המדויק הם ממשיכים גם אל שולחן ארוחת הבוקר המפנקת שלהם.

הסאונה החיצונית של Oniropetra

בערב יצאנו לסיבוב קצר במרכז של קרפניסי. כדי להשלים לנו את החוויה שהתחילה בים ושמש בצהרים, הגיע קצת גשם שהשתלב טוב עם ההרים הירוקים ובתי האבן של העיירה. חיפשנו משהו לאכול בין הטיפות, שהובילו אותנו למקום קטן עם שולחן קטן אחד בחוץ וסופלקי יווני מהאגדות (מיקמתי אותו עבורכם במדויק ב"מפת המסלול לצפון יוון של Trip Till You Drop" - הירשמו לניוזלטר שלי וקבלו את המפה ישירות אליכם למייל). ביס מושלם בשביל לסגור יום כזה.

ביס מושלם של סופלקי

סיכום היום הראשון | יציאה משדה התעופה באתונה 10:00 | עצירה לארוחת צהריים וים בליבאנטס 12:00-14:00 | הגעה למלון בקרפניסי 16:00 | סופלקי מהאגדות 20:30 | טוב, תעשה עוד מנה 20:40 |

היום השני: 4X4 בנופים הפראיים של אבריטניה

"הימנע מללכת בדרך הראשית. לך בשבילים" (פיתגורס)

את היום השני בחרנו להקדיש לטיול ג'יפים 4X4 פרטי עם חברת Treking Hellas במסלול שנקרא Jeeping Wild Evritania ולחוות את הטבע הזה, מתוך השבילים עצמם.

לאחר ארוחת הבוקר המפנקת במלון, פגשנו את המדריך שלנו, העמסנו את עצמנו לג'יפ ויצאנו לנסיעה בנופים הירוקים עד לכפר המפורסם מגלו חוריו (Megalo Chorio), שם נכנסנו לתוואי השטח בטיפוס דרך היער היפה והצפוף עד פסגת הר Kaliakouda בגובה של 2100 מ'.

אבריטניה הפראית ממעוף הג'יפ

אחרי נסיעה מאתגרת, כשהמדריך שלנו נוהג את הג'יפ בצורה סופר מקצועית ומעוררת כבוד בנוף הפראי, הגענו לנהר Krikellopotamos, שם ירדנו למסלול הליכה של כשעתיים וחצי בנהר, בדרכנו לאחד המפלים הקסומים ביוון - Panta Vrechi "מפלי הגשם הנצחי".

"גשם נצחי"

חשוב לציין, שההגעה למסלול המדהים הזה מחייבת רכב שטח והמסלול כולל הליכה על סלעים, הליכה בתוך מי הנהר הקרים ולעיתים אף שחייה קלה של כמה מטרים – ולכן מומלץ לעשות אותו בליווי של מדריך מקצועי מקומי.

הילדים הלכו את המסלול כמו גדולים ונהנו מהמים הקרים של הנהר. המבוגרים מלמלו ש"איזה כיף זה לטייל ככה ושצריך לעשות את זה גם בארץ יותר" וכמובן שמאז בקושי דרכה כף רגלנו על חלוק נחל כנעני.

משם המשכנו בנסיעת שטח, חלפנו על פני כפרים קטנים הנחבאים בהרים והגענו אל ערוץ "המערה השחורה", או “Mavri Spilia Gorge”, הנמצא כ-2 ק"מ מהכפר פרוסוס (Prousos).

זה אחד הערוצים היפים והמרשימים ביותר באבריטניה. השביל עובר ביער אשוחים ועצי דולב, עם גשרי עץ ומפלים ציוריים, שמובילים אותנו עד למערה השחורה המרשימה, שהייתה מקלט לתושבי האזור בתקופות של הכיבוש הטורקי והגרמני. שימו לב שהמסלול אינו בדרגת קושי גבוהה, אך גם אותו מומלץ לעשות בליווי של מדריך מקומי מיומן.

כשחזרנו לרכב כבר ירד הערב. בדרך חזרה לקרפניסי חלפנו על פני מנזר פרוסוס

מנזר פרוסוס

המשכנו לנצל עוד מראות אחרונים מהנוף הפראי של אבריטניה, לפני שהלילה ירד. אחלה יום של שטח וטבע, שלבד מן הסתם ברכב השכור לא יכולנו לחוות. מומלץ בחום!

סיכום היום השני | 11:00 יציאה לטיול 4X4 | מסלול טיול "מפלי הגשם הנצחי" 13:00-16:00 | מסלול טיול ב"מערה השחורה" 17:30-19:30 |

מוזמנים להמשיך איתי בטיול לחלקו השני של המסלול - "צפון יוון עם ילדים: זגוריה" וזה הזמן שלכם להירשם כאן לניוזלטר שלי ולקבל את קובץ המסלול המלא לצפון יוון כולל מפת גוגל מפורטת עם כל ההמלצות השוות ישירות אליכם למייל 💌

עוד קצת מהטבע של מסלול ה Panta Vrechi

רוצים להגיב?