תכנון טיול

איך בוחרים מלון בחו"ל? 7 צעדים לבחירה חכמה

כך תבטיחו שלא תיפלו על "מפלצת של מלון"

בפוסט 10 הדברים שיהפכו את החו"ל שלכם לסופר טיול כתבתי על החשיבות בבחירה נכונה של מלון בדרך לשדרג את הטיול שלכם לסופר (כשאני אומר מלון אני כמובן מתכוון למגוון האפשרויות שמקובלות היום – מלונות רשת, מלונות בוטיק, דירות, צימרים וכו').

ריכזתי עבורכם שבעה צעדים שיעזרו לכם לבצע בחירה מושכלת של מקום הלינה:

תרשים 7 הצעדים לבחירה חכמה של מלון

צעד ראשון: תאמו ציפיות

כחלק מתיאום הציפיות שאני ממליץ לכם לערוך טרם היציאה לטיול, נסו לענות תחילה על השאלה:

איזה מקום לינה בא לכם?
  • מקום לינה פונקציונאלי – לדוגמה בוויקאנד בעיר גדולה נוכל לבחור במלון נגיש ונקי בידיעה שאנחנו הולכים "לקרוע את העיר" ולבלות פחות זמן במלון עצמו. יתכן שנעדיף להקצות את המשאבים הכספיים לבילויים ושופינג ופחות ללינה ולכן נלך על משהו "פונקציונלי", כאשר מאפיינים כמו מיקום מרכזי וניקיון יהיו בעלי משקל יתר בבחירה.
  • מקום לינה שהוא חלק מהבילוי – לדוגמה מלון רומנטי ומפנק, עם אוירה ו'פסיליטיז' מפנקים בדגש על גודל המיטה, הנוף, הספא ועוד.
  • מקום שהוא גם וגם וגם - לפעמים פשוט נרצה מקום לינה שיודע לתת לנו את הכל וזה כמובן אחלה.

בסוף, הכל זה שאלה של מה בא לנו? וכדאי להקדיש לזה טיפת מחשבה.

צעד שני: בשביל מה יש חברים?

סביר להניח שאתם לא הראשונים להגיע ליעד שבחרתם ובטח תוכלו להיעזר בקרובים או בחברים שיוכלו לתת לכם המלצה ממקור ראשון על מקום לינה שיענה לצפיות שלכם. המלצה כזאת היא לרוב קיצור דרך לתוצאה איכותית ובטוחה.

👆🏻מלון MANI by AMANO, ברלין. המלצה של חברים👌🏻

צעד שלישי: סמנו את המרכז שלכם

מיקום 'מרכזי' מובטח הוא לא חד משמעי! וזה נובע מהעובדה שהיום, במיוחד בערים הגדולות, יש לנו התיירים מספר מוקדי עניין ולכן לא תמיד ה'מרכז' מוגדר במקום אחד. "מרכזי" יכול להיות המרכז העתיק, שהוא שונה ממרכז הקניות ושונה ממרכז הבילויים, או רחוק מאד מהשכונה הטרנדית המתפתחת, שהגלריות והבוטיקים והקפה שהיא מציעה הם מה שמעניין אותנו.

אז איך אתם פותרים את העניין ובוחרים מיקום שיהיה נכון עבורכם?

הכינו או הצטיידו בסופר מפה של היעד. תראו מהו האזור על המפה שבו ממוקמים מוקדי העניין שלכם ואז תבינו איפה אתם בעצם רוצים לחפש את מקום הלינה המרכזי שלכם. כשזה לא תמיד מסתייע ואתם צריכים להתרחק מהמרכז שלכם – תבחנו מראש מהן חלופות התחבורה והנגישות לאזור המבוקש ורק אז תוכלו בעצם להחליט.

צעד רביעי: תלמדו מביקורות טובות

רוב ההזמנות מבוצעות היום דרך אתרי החיפוש ברשת (...booking.com, Airb&b) ואנחנו נוטים להזמין מקומות בהתבסס על תמונות והמלצות (או מדרג ציונים).

נניח שאני מחפש מלון לסופ"ש באתונה. יש הרי מלא אפשרויות ואם אתמקד ב-10 המלונות בעלי הדירוג הגבוה ביותר ב Trip advisor למשל, סביר להניח שאעשה בחירה לא רעה, נכון? אם אמצא מלון שעומד בתקציב שלי, שמוגדר "מרכזי" ובעל דירוג גבוה – יש לי את זה💪🏻

👆🏻מלון InnAthens במרכז אתונה. תלמדו מהביקורות הטובות, וגם מניסיון👌🏻

בצעדים הבאים אני אסתכל קצת גם על "חצי הכוס הריקה".

ולמה אני מתכוון?

בואו נמשיך לצעוד🚶🏼🚶🏼:

צעד חמישי: קחו הכל בעירבון מוגבל

הכי קל זה לפרגן. אז מן הסתם נרצה קצת להבין על מה אנשים שיבחו את מקום הלינה ומה מתוך מה שהם ציינו לטובה עושה גם לי את זה...בכל מקרה, אם המקום מקבל שבחים על משהו שפחות מדבר אליכם, גם את זה תיקחו בחשבון. לדוגמה, מלון שקיבל הרבה ביקורות טובות בגלל הספא שלו, אבל אין לכם כוונה ליהנות הפעם מהשירות הזה.

💣וממה להיזהר?

ידוע שחלק מהביקורות לשבח הן ממומנות והיוזרים מאחורי המקלדת לא באמת חוו את המקום!

צעד שישי: ביקורות שליליות – פה קבור הכלב...🐶

תתחילו לקרוא את הביקורות השליליות על מקומות הלינה ותראו שתגלו עולם!🌍

אחרי שאתם מאתרים מלון שנראה לכם מבטיח ומתאים לצרכים שלכם, גשו לקרוא קצת ביקורות של מטיילים שפחות ממליצים. באופן טבעי, הביקורות השליליות הן לרוב אותנטיות וכדאי להקשיב להן, אך גם לדעת לסנן.

אז מה תוכלו ללמוד מהביקורות השליליות?
  • תחשפו לעובדות חשובות שלא תראו בתמונות, כמו ריחות לא טובים בחדרים (רטיבות, עובש וכו'), רמת הניקיון שאתם עשויים לפגוש, סביבת המלון שלא תמיד תואמת את מה שאתם מתארים לעצמכם (מלון שנראה טוב ושוכן בסביבה לא נעימה, מלון שסביבו אתר בנייה ועוד מיני מפגעים...)
  • תלמדו על היחס של הצוות לאורחים –היחס לאורח ורמת השרות חשובים תמיד ובעיקר כאשר מדובר במלון קטן או מקום אירוח פרטי, אז האינטראקציה עם הצוות או הבעלים מורגשת יותר. הרבה מהביקורות השליליות מדברות על אכזבה של האורחים מרמת השירות. כאן עליכם לשים לב כיצד אתם מתייחסים לביקורת. לעיתים האורח בוחר לבקר את המקום בגלל תקרית נקודתית בסגנון של "פניתי לקבלה לבקש מגבת נוספת וחיכיתי שעה ארוכה", או "פקידת הקבלה לא הייתה נחמדה"... לא הייתי פוסל את המקום בגלל תקרית כזו או אחרת, שמתוארת באופן חד צדדי על ידי האורח, אך כן יש לשים לב אם הביקורות ה"נקודתיות" חוזרות על עצמן ואז כבר מסתמנת מגמה, שיכולה להעיד על בעיה אמיתית.
  • אם מספר אורחים מתלוננים על היחס של צוות הקבלה, באופן בלתי תלוי, אז התמונה די ברורה. כדאי לבחון כיצד בעל המקום מגיב ומהי נקודת מבטו על העניין. נתקלתי כבר לא מעט בבעלים שמתנצחים עם האורחים בתגובות ואז כבר ברור "עם מי יש לכם עסק"...
דוגמה לחוות דעת על מלון מאתר טריפ אדוויזור
15% ביקורות שליליות. שווה לכם להבין על מה מדובר...
  • שימו לב אם הביקורות השליליות הן מתקופות רחוקות - יתכן כי מאז חל שיפור. נניח וקראנו מספר ביקורות "מטרידות" משנת 2014, יתכן מאד כי מאז המקום שיפר את דרכיו והמפגעים תוקנו.

צעד שביעי ואחרון: תמונה אחת שווה אלף מילים?

קחו בחשבון שהתמונות של המקום הן תמונות שהועלו לאינטרנט על ידי הבעלים, מה שאומר שבתמונות המקום תמיד יראה במיטבו. שני כלים שיעזרו לכם לקבל תמונה "אמיתית" ומאוזנת:

1.   תמונות מטיילים באתר Tripadvisor –ניתן לצפות באתר זה בתמונות שהעלו מטיילים כפי שהם בעצמם צילמו את החדר, הבריכה, הנוף בסביבה ועוד. מתמונות אלו ניתן להתרשם טוב יותר מהמקום ולהחליט אם המציאות אכן תואמת את מה שקראנו בתיאור המקום.

דוגמה לתמונה של מטיילים מאתר טריפ אדוויזור
באתר Tripadvisor תוכלו להתרשם מתמונות שצולמו ע"י האורחים

2.   צפייה ב Google Street View –ניתן לצפות בצילומים של הרחוב או סביבת המלון על מנת להתרשם אם המקום ה'מזמין' אכן נמצא בתוך סביבה ירוקה כפי שמתואר או שהוא שוכן בלב שכונה צפופה כשלצדו מחצבה (כפי שכבר יצא לי לראות...)

גג מלון בסירקוזה סיציליה
ה Rooftop המבטיח של מלון בוטיק בלב שכונה "מבטיחה הרבה פחות" בסירקוזה, סיציליה ("הפרטים שמורים במערכת"...)

לסיכום, כשאתם מתכננים טיול, תתחילו בתיאום צפיות גם לגבי מקומות הלינה:

  • אם החלטתם ללכת על משהו "פונקציונאלי" ואין לכם סבלנות להשקיע בחיפוש, זה בסדר גמור והופך את העניין לפשוט ונטול צפיות גבוהות.
  • אם החלטתם שבא לכם על מקומות לינה עם value for money כזה שגם יהפכו את הטיול שלכם לסופר - תוכלו בכמה צעדים לתכנן נכון יותר, "לחפור" טיפה עמוק יותר ולהשיג תוצאה שתורמת רבות לחוויה.

רוצים להגיב?