מסלולי טיול

עמק המכוניות של צפון איטליה

ה-Motor Valley של אמיליה רומאניה

טיול באמיליה רומאניה - צפון איטליה במיטבה

אמיליה רומאניה הוא חבל ארץ איטלקי טיפוסי. כיאה לאיטליה יש בו הכל! אוכל טוב, נופים יפים, עיירות קסומות וערים מרתקות, היסטוריה, אמנות... אבל ללא ספק החבל הזה מתהדר בכתר נוסף שמושך לאורך השנים יותר ויותר תשומת לב בקרב תיירים רבים – ה “Motor Valley”, עמק המכוניות, שמרכז את מיטב המוזיאונים והאטרקציות סביב תעשיית הרכב והמרוצים האיטלקית.

הנופים היפים של אמיליה רומאניה
“מעולם לא יצאתי לטיול אמיתי, מעולם לא לקחתי חופשה. את החופשה הטובה ביותר שלי אני מבלה בסדנה שלי, בזמן שכמעט כל האחרים נמצאים בחופש”

אני לא בטוח שאני מתחבר לציטוט הזה של אנצו פרארי, המייסד של ענקית הרכב האיטלקית פרארי, כי אני באופן אישי מאד אוהב לצאת לטיולים אמיתיים וחופשות. אבל אולי ההבדל הגדול ביני ובין אנצו (אוקיי, אז אחד ההבדלים...) זה שעבורי חופשות וטיולים באיטליה הם תמיד חלום ועבור אנצו, שנולד במודנה ובילה בה את כל חייו, איטליה זו המציאות. יש מצב שאם הייתי חי באמיליה רומאניה, עם הפרושוטו די פארמה, הטורטליני של בולוניה, הבלסמי של מודנה וכל הפרמז'אנו הזה מעל, גם אני לא הייתי זקוק לטיולים וחופשות.

פרמיג'אנו רג'אנו של אמיליה רומאניה

אני לא חסיד גדול של רכבים ופירוק קרבורטורים רחוק מלהיות כשרון מולד אצלי. אבל יש משהו בעמק המכוניות של אמיליה רומאניה שמאד מדבר אלי. השילוב הזה בין עיצוב מרהיב, טכנולוגיה עילית ומהירות מופרזת יוצר עוצמה ומצליח לספק חוויה. בעמק הזה שבצפון איטליה, החוויה המוטורית יכולה לספק עניין וריגוש בשביל חופשות שלמות למגוון אנשים ובהחלט גם לנשים.

מוזיאון אנצו פרארי במודנה

בטיול משפחתי של חורף בצפון איטליה, ביקרנו במוזיאון אנצו פרארי במודנה. באותו הזמן הוצגה במוזיאון התערוכה “Women & Ferraris - The Untold Story” שהאירה את הקשר בין פרארי למעריצותיה מהמין הנשי באמצעות דגמים מתקופות שונות בהם נהגו נשים יוצאות דופן מעולמות הבידור, הספורט והאצולה.

התערוכה בה הוצגו כמה מדגמי פרארי היפים והסמליים ביותר, המזוהים תמיד עם דמויות בולטות מעולמות הבידור, היזמות והספורט, הייתה מחווה לכל הנשים שבמשך השנים מילאו תפקיד הולך וגדל בענף הרכב כלקוחות, נשות מקצוע ונהגות.

באמיליה רומאניה התשוקה למרוצים ומנועים עוברת אצלם בדם. נדיר למצוא אזור עם ריכוז כל כך גבוה של יצרני מכוניות ואופנועים, מסלולי מרוצים, מוזיאונים ואספנים. מכאן השם Motor Valley ואין הגדרה טובה יותר לתאר אזור שקשור היסטורית לייצור מכוניות מרוץ ואופנועים, שהפך את המהירות לאורח חיים. מסורת שהיום נשמרת הודות למחקר ופיתוח טכנולוגי מתמיד ולמסלולים מקצועיים ואקדמיים ברמה הכי גבוהה.

"אי אפשר לתאר תשוקה, אפשר רק לחוות אותה" (אנצו פרארי)

וכדי לחוות את התשוקה הזאת, עמק המכוניות מציע מגוון חוויות ואטרקציות במקומות הסמליים של "ארץ המנוע". מה שנשאר זה להכיר את ההצעות השונות ולבחור בין חוויות נהיגה במסלולים, ביקורים מודרכים במוזיאונים ובמפעלי הרכב, קורסים מקצועיים ואירועים שנתיים. ריכזתי עבורכם כאן רשימה של המקומות המובילים בעמק והכנתי מפה מפורטת עם כל החוויות כולן. 3...2...1...גו! 🏁

מוזיאוני הרכב של אמיליה רומאניה

מוזיאון פרארי במרנלו

תערוכת קבע המוקדשת להיסטוריה של פורמולה 1 ומכוניות הכביש שהגדירו את אמת המידה לתעשיית הרכב כולה, לצד אטרקציות נוספות כמו סימולטורים של פורמולה 1, התנסות בתהליך בהחלפת צמיגים וחנות גדולה של מותגי פרארי. כמו כן מציע המוזיאון לאורחיו סיור מודרך באוטובוס בשטחי מפעל היצור של פרארי במראנלו.

מוזיאון אנצו פרארי במודנה

מוזיאון אנצו פרארי מורכב מה"אופיצינה מכניקה אלפרדו פרארי", המקום בו עבד אביו של אנצו וכיום שוחזר בצורה מושלמת למוזיאון של מנועי פרארי ושיחזור חדרי הבית בו נולד אנזו פרארי בשנת 1898, ומבנה "המצנפת" הצהוב (כאן בתמונה מתוך עמוד הפייסבוק של העיר מודנה) - בניין עתידני שנבנה על פי קריטריונים לקיימות סביבתית, בו זוכים המבקרים להתפעל מהמכוניות המוצגות ונהנים מחוויית וידיאו מרתקת המספרת את סיפור חייו של אנצו פרארי.

MUDETEC: מוזיאון למבורגיני בבולוניה

סיפורו של פרוציו למבורגיני מתחיל לאחר מלחמת העולם השנייה, אז החל לבנות טרקטורים באמצעות חלקי טנקים ישנים שהותירו באיטליה בעלות הברית. באותה תקופה איטליה הייתה מדינה עם כלכלה מבוססת חקלאות והטרקטורים של למבורגיני היו הצלחה גדולה, הודות לכך שהיו פונקציונליים, חסכוניים ועמידים בוזמנית. פרוציו התעשר מספיק כדי שיוכל סוף סוף להגשים את חלומו ולרכוש פרארי. אולם כמכונאי ותעשיין הוא לא היה ממש מרוצה מביצועי מכוניתו החדשה. הוא החליט לדבר ישירות עם אנצו פרארי ולהציג בפניו את תלונותיו, שהשיב לו: "פרוציו, המכוניות שלי עובדות בצורה מושלמת. הבעיה היא אתה. אינך מסוגל לנהוג נכון במכוניות ספורט כיוון שאתה רגיל לנהוג רק בטרקטורים שלך. מוטב שתמשיך לעבוד על טרקטורים ותן לי לטפל במכוניות הספורט”.

תחילת הדרך. טרקטור של למבורגיני.

וכך החליט פרוציו להתחיל לייצר בעצמו מכוניות ספורט ובשנת 1963 הקים את למבורגיני, שהחלה לייצר את מכוניות הסופר-על שלה, שעם השנים יהפכו לסמל העיצוב, הסגנון והספורט של מכוניות תוצרת איטליה.

מוזיאון למבורגיני, מחולק לשני חלקים: הראשון מוקדש לתערוכת דגמי למבורגיני, מהראשונים ועד החדשים והחלק האחר מוקדש לתערוכות מתחלפות. המוזיאון מציע סיורים מודרכים בקווי הייצור של למבורגיני וכן חווית נהיגה בסימולטור חדש בו תוכלו להיכנס לנעליו של נהג אמיתי בחלק מהמסלולים המפורסמים ביותר.

"כסף לא יכול לקנות לך אושר. אבל הוא יכול לקנות לך למבורגיני". במוזיאון.

מוזיאון פרוציו למבורגיני בבולוניה

המוזיאון שנחנך ב 2014 בחללי בית החרושת לשעבר של למבורגיני בארגלאטו, בולוניה, מוקדש כולו לזכרו של היזם המבריק ויצירותיו ההנדסיות והעיצוביות החדשניות. כי לא רק מכוניות יצאו ממפעלי למבורגיני, אלא גם טרקטורים, מנועים ימיים, פורמולה 1 ואפילו מסוק אב טיפוס ...

מוזיאון דוקאטי בבולוניה

המוזיאון ששופץ בשנת 2016 לרגל יום השנה ה 90 למותג, מספר את ההיסטוריה של המותג האגדי מאז הולדתו בשנת 1926 דרך תערוכת אופנועי המרוץ. המבקרים בתערוכה יוכלו להתפעל מייצור אופנועי המרוץ שהותירו חותם בלבם של חובבי האופנועים. תוכלו לראות את שלבי העיבוד וההרכבה השונים של המנועים, קווי הרכבת האופנועים, מבחני הקבלה ואף לגלות היכן ממוקמת מחלקת המרוצים האגדית במפעל.

לסיור וירטואלי במוזיאון דוקאטי לחצו כאן 🏍

מוזיאונים וסיורים מודרכים של יצרני רכב נוספים:

מסלולי המרוץ של אמיליה רומאניה

מסלולי המרוץ האגדים של אמיליה רומאניה, שמארחים את המרוצים היוקרתיים ביותר, מציעים מגוון של סיורים מודרכים וסדנאות נהיגה מסוגים שונים לחובבי הרכב:

 אוספים פרטיים

במפת עמק המכוניות של אמיליה רומאניה תמצאו כ-20 מהאוספים הפרטיים הרבים המקיפים את המוזיאונים הגדולים ומשמרים חלק מההיסטוריה של תעשיית הרכב האיטלקית, בינהם: אוסף Vespa – לחובבי הטוסטוס..., המוזיאון הלאומי לאופנועים ועוד...

וספה. אגדה איטלקית.

לסיכום, אם מזדמן לכם לטייל בחבל אמיליה רומאניה או בכלל בצפון איטליה, תכננו יום או יומיים בעמק המכוניות. באזור יש מלא אטרקציות סופר שוות לכל המשפחה ואם רוצים טיול מעמיק יותר - ניתן לשלב בביקור גם סדנאות נהיגה, סימולטורים, סיורים מודרכים במפעלים ולא לשכוח ליהנות גם מהמטעמים של האזור.

לסיום הכנתי עבורכם מפה של כל האתרים החשובים ב"עמק המכוניות". סעו בזהירות!

הירשמו כאן לניוזלטר שלי וקבלו את קובץ מסלול הטיול לצפון יוון עם ילדים עם כל ההמלצות השוות ישירות אליכם למייל 💌

רוצים להגיב?