תכנון טיול

מה זה בעצם "סופר מפות"?

קודם סיפור ואז - איך תכלס משתמשים במפות?

לפני כמה שנים טובות הייתי בנסיעת עבודה בעיר מטרופוליס בצפון מזרח ארה"ב (לא רחוק מגות'אם סיטי). באחד הערבים הקרירים בעיר הזאת, שמשום מה קצת הזכירה לי את ניו יורק, סיימתי פגישה בקומה ה-53 של בניין משרדים יוקרתי וירדתי במעלית המהירה, מאלו שהופכות לך את הבטן, ישירות לבר ההומה שבקומת הכניסה. חיפשתי כיסא על הבר בין כל המעונבים והחצאיות, אבל היחיד שמצאתי היה בדלפק ליד הדלת של השירותים. לא אוהב לשבת ליד הכניסה לשירותים, אבל רציתי כבר את הבאדוויזר הקרה שלי, אז שיהיה.

תוך כדי המתנה לצ'יזבורגר ולבאד, הוצאתי את האייפד והמשכתי לערוך את מפת הגוגל של העיר ולסמן לעצמי את מוקדי העניין מההמלצות שאספתי, כדי שאדע איפה לטייל בסופ"ש (סליחה, ב"וויקאנד") ואיפה לקנות קצת מתנות ליקרים בבית (האונליין עוד לא היה מפותח מספיק באותם הימים).

לצדי ישב איזה בחור מקומי, עם חליפה ומשקפיים ושיער מסורק הצידה בקפידה. לא הייתי באמת שם לב אליו בעודי שקוע במפה, אבל איכשהו קלטתי שהוא מקרב את הכיסא שלו אלי בניסיון להציץ לי לתוך המסך. כשזה כבר קצת הציק, הרמתי את המבט שלי ישר אליו ואז, כנראה מהפדיחה, הוא מלמל לעברי "נראה מעניין... מה שאתה עושה שם. סליחה" וחייך חיוך נבוך. "כן... אני מעדכן את המפה של העיר", עניתי, "אתה מכאן?".

"כן" הוא השיב, "כאילו.. אני גר ועובד כאן בשנים האחרונות, אבל במקור אני מעיירה קטנה בשם סמולוויל ונולדתי בכלל ב..." "אוקיי, נייס טו מיט יו" בלמתי אותו באלגנטיות מחשש שהשיחה עוד עלולה להגיע לסיפורי הילדות שלי בקריות.

"ביי דה ווי, אני קלארק" הוא הציג את עצמו, "תגיד, אני רואה שיש לך במפה מלא לינקים ואייקונים והכל כל כך ויזואלי". "זה הקטע שלי", הסברתי, "לכל מקום שאליו אני נוסע אני בונה מפה של גוגל שמרכזת המון המלצות על כל האתרים, המסעדות, החנויות וכל מה ששווה".

"אתה מדריך טיולים או משהו?" שאל. "חחח לא, אני פשוט אוהב להסתובב בספונטניות ולהחליט על המקום מה בא לי לעשות, איפה לאכול, מה לראות... והמפות האלה הן אונליין אז אפשר לבדוק שעות פתיחה, מחירים, איך להגיע, תמונות...הכל".

"במה אתה עוסק?" שאלתי חזרה מתוך נימוס. "אני עובד כעיתונאי כאן במערכת של ה"דיילי פלאנט", אבל שתדע לך שהמפה שלך יכולה לעזור אפילו לי". "לעזור לך כעיתונאי?" שאלתי. "גם כעיתונאי, אבל בעיקר כשאני צריך להגיע כמה שיותר מהר ממקום למקום כשיש איזה אירוע או התרחשות..." הוא לא סיים את המשפט והביפר שלו ציפצף בקול מטריד "הנה, רק דיברתי... תסלח לי אבל אני חייב לעוף מהר! היה נעים לשוחח איתך, טייק קייר, אני רק אכנס שנייה ברשותך..." הוא קם מהכיסא בחופזה, לקח את התיק שלו ונכנס לשירותים.

אני המשכתי לשבת שם על הדלפק עוד שעה ארוכה, מתענג על ההמבורגר והבירה שלי. רק שנים אחר כך, כשהתפרסמה התמונה הזאת שלו, חשבתי על זה שבעצם, למרות שהוא אמר שהוא חייב לעוף משם מהר, לא באמת ראיתי אותו יוצא. מוזר.

קלארק קנט
קלארק קנט, ה"דיילי פלאנט"

אז מה זה בעצם סופר מפות?

הסופר מפות שלי הן מפות טיול שאני עורך עבורכם ב- Google Maps. תוכלו למצוא כאן עם הזמן מלא מפות של מסלולי טיול בחו"ל ומפות של יעדי טיול, כמו ערים או אזורי טיול.

כפי שסיפרתי לכם בפוסט "10 דברים שיהפכו את החו"ל שלכם לסופר טיול" - בשנים האחרונות "מלאכת" הטיול בחו"ל השתנתה אצלי לחלוטין. הרבה יותר אפשרויות נפתחו בפנינו בזכות אפליקציות כמו Google Maps ו-Waze, כשהדגש הוא על ספונטניות:

  • אנחנו יכולים לתכנן טוב יותר את הנסיעות. אבל מעבר לכך, אנחנו יכולים להיות הרבה יותר ספונטניים, לבזבז אפס זמן בללכת לאיבוד ולהספיק הרבה יותר במהלך כל יום טיול. אני תמיד נותן את הדוגמה, שהיום אנחנו יכולים לשבת במסעדה עד שעה מאוחרת גם ביעד שמרוחק מבסיס הלינה שלנו וליהנות בלי לחץ, בידיעה שיש מה שיביא אותנו חזרה בבטחה גם בחושך ובטיימינג ידוע מראש. קל.
  • אנחנו יכולים לפרוס את שלל האטרקציות, האתרים, המסעדות, המלונות ושאר מיני המלצות על מפת הטיול שלנו ופשוט לבחור כל יום ובכל זמן מה בא לנו לעשות.
  • מאחורי כל סימון במפה מסתתרת המון אינפורמציה, והכל בלייב: שעות הפתיחה, המחירים, ביקורות והמלצות, דיווח על מזג האויר במקום, לינק לדף הבית של העסק, תיאור של המקום כולל תמונות, מסלולי הגעה ליעד, אפשרות להזמין מקום במסעדה אונליין ועוד אפשרויות, שהופכות את הטיול להרבה יותר זורם.
איור של העיר מטרופוליס
רחובות העיר "מטרופוליס", שנות ה-20 של המאה ה-19

לסיכום, אם פעם היינו יוצאים עם תכנית טיול מסודרת מ-א' ועד ת', כולל טבלאות לו"ז לפי שעות ומסלולים מוכנים, הרי שהיום – בזכות הסופר מפות – אפשר כבר לתכנן הרבה פחות ולהספיק וליהנות הרבה יותר!

איור של בניין הדיילי פלאנט
בניין ה"דיילי פלאנט" במטרופוליס, "צפון מזרח ארה"ב".

בטיול לשוויץ סיימנו ביקור מטריף על פיסגת הר פירסט בשעה 15:00 בצהריים וחיפשנו יעד נוסף להמשך היום. העיר לוצרן היפה לא הייתה אצלי בתכנית, אבל כן הופיעה בסופר מפה שהכנתי מראש, עם כמה המלצות טובות במרכז העיר. שמתי לוצרן והוויז הראה לי הגעה ב- 16:15. אמרתי יאללה, הולכים על זה. הילדים יתפסו תנומה בדרך, אני בכיף עם מוזיקה ונוף ואם גם אשתי תירדם ולא תעיר לי על הנהיגה – הסתדרתי! אז לוצרן לא הייתה בתכנית, אבל הרווחנו גם אותה כשהתפנה חלון זמן וחיפשנו להחליף את כל הירוק המהמם הזה בקצת ארכיטקטורה עירונית (בקיצור, בשופינג...).

תיש על פסגת הר פירסט בשוויץ
חבר בפיסגת הר First, שוויץ.

היכן תוכלו למצוא את הסופר מפות?

מפות הטיול מופיעות בסוף כל פוסט. תוכלו להשתמש באייקון ההגדלה למעלה משמאל על מנת לפתוח את המפה אצלכם ב- Google Maps ולצפות בה ביתר קלות:

💡כשאתם פותחים את המפה ב- Google Maps שלכם, המפה נשמרת באופן אוטומטי. פיתחו את התפריט, בחרו את "המקומות שלך" ואז לחצו על לשונית "מפות" והסופר מפה אצלכם כבר ברשימה:

אז איך זה עובד, תכלס?

את הסופר מפות אני עורך בכלי ידידותי ופשוט שנקרא "המפות שלי" ב- Google Maps. בכל סופר מפה אני משתמש במקרא, שאני משתדל להיצמד אליו. כל אייקון שמופיע במפה מציין נקודת עניין מומלצת לטיול:

תרשים מקרא למפות גוגל

כשתפתחו את המפה תמצאו את תיאור המפה, כולל לינק לפוסט הרלוונטי בקטגוריית "מסלולי טיול" שבאתר, בו תוכלו לקרוא על ההמלצות שלי לטיול. את המפות אני בונה בשכבות – כל שכבה יכולה להכיל אזור טיול מסוים (או שכונה בעיר) או המלצות מסוג מסוים (שכבה אחת למוזיאונים, שנייה למסעדות, שלישית לחנויות וכו'):

עם השכבות אפשר "לשחק". ניתן לסמן שכבה ב-V או להסיר אותה וכך קל יותר להתמצא. כשאתם מטיילים בשכונה מסוימת בעיר, תוכלו לסמן רק את השכבה הרלוונטית לכם לאותו יום. כאן לדוגמה, כשנטייל בשכונת De Pijp באמסטרדם – נוכל לסמן רק את השכבה הרצויה:

בלחיצה על אייקון מסוים במפה, יפתחו כל הפרטים אודותיו והלינקים הרלוונטיים:

לסיכום, השימוש בסופר מפות הוא ידידותי ונוח ומאפשר לכם להיות מעודכנים וספונטניים בכל יעד שבו אתם מטיילים.

!So, Let’s Trip Till We Drop

רוצים להגיב?