מסלולי טיול

צפון יוון עם ילדים: מטאורה ופליון

"חצי עולם כבר שר"

אנחנו מגיעים לחלקו השלישי והאחרון של הטיול. החלק הראשון "צפון יוון עם ילדים: אבריטניה" הוקדש למפגש הראשון שלנו עם הים ועם אבריטניה הפראית. בחלק השני "צפון יוון עם ילדים: זגוריה" סיפרתי על הטיולים והכפרים של זגוריה. בחלק השלישי והאחרון שלפניכם, אפשר כבר לעבור לבגד ים.

היום השישי: לילה באחד מפלאי תבל (רמז: לא מטאורה...)

ארוחת בוקר אחרונה שלנו במלון Primoula Country Hotel & Spa בכפר Ano Pedina "ובלב כבד" אנו עוזבים את אזור זגוריה המדהים ונוסעים לכוון Meteora. לאחר כשעה וחצי של נסיעה אנו עוצרים בעיירה Metsovo, שיחד עם נוף אלפיני ואויר נקי מהווה מרכז לייצור גבינות ויין, בסיס לטיולים ואתר סקי בחורף. אנחנו עוצרים לקפה וסיבוב קצר במרכז התיירותי משהו של מצובו וממשיכים עוד כשעה של נסיעה אל היעד המרכזי שלנו להיום – מטאורה.

מטאורה: המנזרים התלויים

"היופי הוא מכתב ההמלצה הטוב ביותר" (אריסטו)

השילוב בין תופעת הטבע של צוקי בזלת, שגובהם מאות מטרים, עם המנזרים הבנויים בראשם אכן יוצר את אחד מפלאי תבל. אז מה עושים במנזרים התלויים? זה נורא תלוי... סיורים רגליים, טיפוס בין המצוקים, ביקור בתוך המנזרים עצמם, לינה במקום וצפייה בהם בלילה... ואפשר פשוט לנסוע ברכב בכביש המתפתל בין המצוקים, לעצור בנקודות התצפית, לצלם ולהצטלם – וזה מה שאנחנו בחרנו לעשות. היופי הוא מכתב ההמלצה הטוב ביותר, כמו שאריסטו אמר, אז עדיף פשוט לדבר בתמונות שצילמתי במטאורה והצלמת סיגל יפעת עזרה לי לבחור עבורכם בקפידה:

טלפון לאלוהים. "תגיד, מטאורה, זה אתה עיצבת?"

בעקבות המלצות חמות שקיבלתי, לפיהן עדיף לוותר על הלינה באזור מטאורה (העיר Kalabaka וסביבותיה, איך נאמר, זה לא זה...) חיפשתי מקום חלופי מפנק שישמור על הסטנדרט הגבוה שנהנינו ממנו עד עכשיו בטיול. אל תשאלו אותי איך, אבל עליתי על מקום שעל פניו נראה היה ששווה להעביר בו לילה. רק כשהגענו אליו הבנתי שהוא שווה לפחות שניים!!

Montanema Handmade Village

הנסיעה ממטאורה ל- Montanema Handmade Village אורכת כשעתיים. מדובר על דרך לא קצרה, שמטפסת מעל לאגם Plastira ולוקחת אותנו לכפר אקולוגי מדהים, שממוקם בלב אזור Agrafa, המדורג על פי Unesco כאחד מחמשת האזורים הנקיים ביותר בעולם!!

מונטנמה. רחשי הטבע שוברים את הדממה לבדם.

באתר של מונטנמה הם ניסחו את זה כל כך יפה, שאין לי הרבה מה להוסיף:

"כיצד הרגישה שלגיה כאשר הבחינה לראשונה בביתם של שבעת הגמדים? בדיוק כפי שאתם הייתם מרגישים בסיפור מעשיות שכזה, כך תרגישו כאשר בית האבן הראשון של מונטנמה יתגלה לפניכם. נוסף על כך, חוויה ייחודית זו לא תחל עם דריכתכם הראשונה לפני משרד הקבלה, אם כי במרחק של 3.5 ק"מ משם, בנבכי היער הקדמון, בין עצי האשוח, כשרחשי הטבע שוברים את הדממה לבדם".

אנחנו מגיעים למקום עוצר נשימה, מתמקמים ויורדים ישר לבריכה, לשחייה במים הקרים וארוחה מעולה מול נוף ההרים המשגע. לטעמי, זהו הפלא האמיתי של היום הזה!

סיכום היום השישי |  יציאה מכפרי זגוריה 09:00 | קפה במצובו 10:45-11:30 | המנזרים התלויים במטאורה 12:30-14:00 | Montanema Handmade Village 16:00 |

היום השביעי: חצי האי פיליון

את הבוקר פתחנו בעוד ארוחת בוקר מפנקת במלון Montanema Handmade Village ויצאנו בנסיעה מזרחה לעבר חצי האי פיליון. לפנינו יותר משעתיים נהיגה עד העיר Volos הנמצאת בפתחו של חצי האי ואחריה עוד יותר משעה עד ל- Chorefto שבמזרח פיליון. סה"כ יום גדוש בנסיעה של מעל לשלוש וחצי שעות ללא עצירות. בדרך אין משהו יותר מדי מעניין, חוץ מאיזה סניף ענק של רשת Jumbo שניצלנו להפסקה, התרעננות והעמסת הרכב בכל מיני שטויות...

הוילות של אורלי משקיפות על החוף של חורפטו, פיליון

אנחנו מגיעים לפיליון בשעות אחר הצהרים ומטפסים ישירות למקום הלינה שלנו, Orly’s Villas, מעל Chorefto. את המקום מנהלים אורלי ורני, שגרים לסירוגין בארץ ובפיליון כבר יותר מ-10 שנים ומשכירים מספר וילות משפחתיות מול הנוף הפתוח של הים האגאי מעל החוף של חורפטו. הנוף מטריף, יחידות האירוח נעימות ובשביל הזריחה שם קמתי ממש ממש מוקדם וצילמתי לכם, כאן בהמשך.

רני שולח אותנו דבר ראשון לטברנה “To Kima” על החוף בחורפטו. אנחנו מבינים שמדובר במסעדה משפחתית אותנטית ולא מתאכזבים!

סיכום היום השביעי | 11:00 יציאה מ Montanema Handmade Village  |  נסיעה לכוון פיליון 11:00-13:30 | הפסקת צהרים 13:30-14:00 | הגעה לפיליון 16:00 |

היום השמיני: חצי האי פיליון

"החופש הוא אי תלותה של המחשבה" (אפיקטטוס)

אני מתעורר מוקדם כדי לא לפספס את הזריחה של פיליון והחופש כבר עמוק בנשמה. הראש לא חושב על כלום. שקט של בוקר וקפה של בוץ. וים, ים, ים.

זריחה בפיליון. וים, ים, ים.

אנחנו יורדים ברגל דרך שביל הליכה שיורד מהוילה ישירות ל “Kripti Beach Bar”. מקום סופר קול באווירה היפית, שמגיש קפה וארוחת בוקר כיפית. משם יורדים ישירות לחוף Parisena, חוף בתולי ויפיפה. כל כך בתולי שמהר מאד גילינו שמדובר בחוף של נודיסטים... מיד נרתמתי לנסות להסביר לילדים על הצמחייה שמימיננו, בתקווה שלא ישימו לב... לא צלח, אבל דיגמנו שתיקה בוגרת ללא שאלות מיותרות.

חוף Parisena, הגרסה המצונזרת

ממשיכים לצעוד על החול החם לעבר החוף של חורפטו ומתמקמים להמשך היום שם. חוץ מגיחה נוספת לטברנה של To Kima, לא זזים מהים. אין בשביל מה.

החוף של Chorefto

סיכום היום השמיני | זריחה 06:00 | החוף של חורפטו 10:00-20:00 |

היום התשיעי: בדרך לאתונה

אנחנו עוזבים בבוקר את מתחם האירוח שלנו בחורפטו ויוצאים לארוחת בוקר ב Damouchari Beach המפורסם. מתיישבים במרפסת של אחת הטברנות במפרץ מדהים, עם תפאורה מדויקת של סירות קטנות וסלעים שטובלים במים. משם צועדים לחוף שליד, אך מזג האויר לא לטובתנו. מצטלמים ועולים לרכב לנסיעה דרך מטעי התפוחים של פיליון בדרך לאתונה.

המפרץ של Damouchari

הנסיעה ממרכז פיליון למרכז אתונה היא סדר גודל של 5 שעות. כשיוצאים מפליון עולים על הכביש המהיר עד אתונה. כפי שכבר ציינתי, המרחקים גדולים ובהרכב משפחתי זה יום שלם של נהיגה. לאחר יותר משעתיים של נסיעה, אנחנו יורדים קצת בדרך מהכביש הראשי ועוקבים אחר המלצה לארוחת צהרים בנמל הקטן של הכפר Pigadi. בדרך טועמים קצת מדרכים צדדיות, שלא לומר שבילים, בין מטעי זיתים לקו של המים.

הנמל של Pigadi

אחה"צ אנחנו מגיעים לעיירת הנופש Kamena Vourla ומחליטים לעצור שם ללילה במלון Galini Wellness Spa & Resort, עם בריכה מושלמת מול הים שמאפשרת לנו לנוח מהנסיעה הארוכה ולאגור כוחות ליום האחרון, שייתן לנו טעימה קטנה מאתונה.

Galini Resort בקמנה וורלה

סיכום היום התשיעי | המפרץ של דמוחארי 10:00 | הנמל של פיגאדי 14:30 | קמנה וורלה 17:00 | קחו בחשבון שאחרי טיול ארוך, עם לא מעט נסיעות ארוכות, שווה לחלק את הדרך ממרכז פיליון לאתונה |

את היום העשירי והאחרון לטיול הקדשנו לטעימה של יום אחד באתונה המרתקת, עליה אספר כבר מתישהו בנפרד...

יאסו! הטרילוגיה "צפון יוון עם ילדים: חצי עולם כבר שר" הגיעה לסיומה. הירשמו כאן לניוזלטר שלי וקבלו את קובץ המסלול המלא לצפון יוון כולל מפת גוגל מפורטת עם כל ההמלצות השוות ישירות אליכם למייל 💌

רוצים להגיב?