תכנון טיול

איך להוזיל עלויות בתכנון טיול לחו"ל? (3/4)

5 טיפים לתכנון יעיל של מרכיבי עלות הטיול 💰💰💰

"הייתי בפריז וגם ברומא"

הטיפ השלישי: שילוב יעדי טיסה

חסכנו כבר את הטיפ הראשון על ידי בחירת היעד ואת הטיפ השני על ידי תכנון נכון של מרכיבי העלות הגבוהים בבניית הטיול שלנו. עם השנים הבנתי ששילוב יעדים יכול בהחלט להוות פתח להוזלת עלויות.

בקורס "מבוא למודלים של תמחור טיסות" שמעולם לא לקחתי בטח מלמדים עובדה מאד פשוטה שכדאי להכיר: כרטיס הטיסה מורכב מטיסת "הלוך" וטיסת "חזור" שלכל אחת מהן תמחור שונה לחלוטין ובלתי תלוי. במילים פשוטות, שילוב בין טיסת "הלוך" ליעד אחד וטיסת "חזור" מיעד אחר יכול בסיכומו של דבר להוזיל משמעותית את מחיר הטיסה.

כאשר טסנו לטיול משפחתי בהולנד, רכשנו כרטיסים בטיסת אל על לאמסטרדם וחזרה בטיסת אל על מבריסל. כך גם בטיול לשוויץ, טיסת איזיג'ט לז'נבה (שוויץ) וחזרה בטיסת איזיג'ט מליון (צרפת).

מה דרוש לנו על מנת לשלב יעדים?
  1. לבחור שני יעדים קרובים באופן יחסי, כך שניתן לפרוס את הטיול ביניהם, או לנוע בקלות יחסית בתחילת הטיול או בסופו מאחד לשני. בטיול להולנד לדוגמה, נחתנו באמסטרדם, טיילנו בהולנד, לנו בלילה האחרון בדרום הולנד ובבוקר הטיסה חזרה נסענו כשעתיים לשדה התעופה בבריסל. קל ונוח.
  2. דרושה לנו מעט סבלנות. לאחר שאיתרנו שני יעדים קרובים באופן יחסי, נבחן את חלופות הטיסה השונות ליעד אחד וחזרה מיעד שני ונבחר את השילוב הזול והמתאים ביותר. בבחירת השילוב נתייחס כמובן גם לשעות ההמראה והנחיתה כך שתהיינה נוחות עד כמה שניתן.
רכב קטן בסמטה ברובע טרסטוורה ברומא, איטליה
רובע Trastevere הססגוני ברומא
"אני רוצה, אני רוצה מכונית. אני רוצה, אפילו יש לי תכנית" (שלומי ברכה)

בקיץ האחרון כמעט ונפלתי גם אני במלכודת שילוב היעדים. הזמנתי 5 כרטיסי טיסה לטיול השנתי שלנו לפריז וחזרה מאמסטרדם עם איזיג'ט – המחיר פגז! מה יותר טעים מלאכול מקרון ב LADUREE Paris, להמשיך ללבבות השוקולד של Pierre Marcolini בבריסל❤ ולקנח בעוגייה הטובה בעולם אצל Van Stapele, עליה סיפרתי לכם בפוסט שלי על המלצות לטיול באמסטרדם? אין יותר טעים מזה, אבל מהר מאד גיליתי טעם לפגם...

ידוע שאם משכירים רכב במדינה אחת ומחזירים במדינה אחרת, חברות השכרת הרכב רובן ככולן גובות דמי החזר. כששכרנו רכב באמסטרדם והחזרנו בבריסל דמי ההחזר היו בסך 60 אירו. לא נורא (עדיין השתלם מאד בשקלול שילוב יעדי הטיסות).

כאן מסתבר, שאם רוצים לשכור רכב בפריז ולהחזיר באמסטרדם, עלות דמי ההחזר מגיעה לכדי 600-700 אירו!! בדקתי במספר חברות השכרת רכב... ה"קנס" הזה כבר מייתר לחלוטין את ההוזלה שבשילוב היעדים.

מה אני אגיד לכם? התקלה!

אוקיי, כאן כבר נכנסתי ל Problem Solving אמיתי שאותו פתרתי בעזרת שתי חלופות:

  1. החלופה הראשונה ששקלתי זה לשנות את אופי הטיול ו... שימו לב... לשלב את פריז-לונדון-אמסטרדם ע"י שימוש ברכבת ה Eurostar. העלות של כרטיסי הרכבת תהיה זולה יותר מעלות דמי ההחזר ובטיול מסוג זה אין צורך בכלל ברכב שכור, אבל ללא ספק מדובר בשינוי של אופי הטיול.
  2. החלופה הנבחרת ליציאה מה"פלונטר": מגיפה עולמית שתטיל סגר על מדינות העולם וביטול הטיול השנתי ללא צורך בתשלום דמי ביטול או "קנסות" כלשהם. גם כן דרך...

💡כשאתם משלבים יעדים, תבדקו את המשמעות הכספית של החזרת הרכב ביעד שונה מהיעד בו לקחתם את הרכב.

אפשר להמשיך ממש כאן לשני הטיפים האחרונים בנושא הוזלת עלויות בתכנון הטיול שלכם.

רוצים להגיב?