תכנון טיול

איך להוזיל עלויות בתכנון טיול לחו"ל? (1/4)

5 טיפים לתכנון יעיל של מרכיבי עלות הטיול 💰💰💰

"איזהו חסיד? מי שאינו עושה טפל לעיקר ועיקר לטפל"

אמר פעם רבי מנדל כלשהו. אז אני חסיד של טיולים בחו"ל ואני מאמין בלהפוך כל טיול לסופר טיול על ידי אימון שרירי התכנון. כידוע במחוזותינו מי שמאמין לא מפחד, אז החלטתי שכאן אני לא מפחד מהשקל. זה לא העיקר מבחינתי. בשנים האחרונות מופיעים המון בלוגים וקבוצות פייסבוק בנושא טיולים לחו"ל שיודעים לתת לנו טיפים נהדרים במגוון של נושאים, כאשר אני מוצא שהמכנה המשותף הרחב ביותר נסוב בעיקר סביב נושא אחד - העלויות והמחיר. אז אני מוכן לשלם כאן מחיר ולומר שנושאי התכנון הכספי המפורט  בנבכי ה "תגידו איפה אני מוצא את הלינק לקופון של...?" אינם מעניינו של הבלוג שלי ויש לכך סיבה - כי יש חסידים שזה עיקרם, שיודעים לעשות זאת יותר טוב ממני ולענייני ה-$$$ גם אני הולך אצלם...

יחד עם זאת... הרי לא נוכל להתקדם בלי להתייחס למספר נושאים רלוונטיים מאד לנושא תכנון העלויות של הטיול. מדוע? כי מהניסיון שלי באימון אנשים לתכנון הטיול אני מוצא שיש מספר יסודות שרובנו פשוט לא מכירים ולצידם יש מספר פרדיגמות שכדאי יהיה לנו לבחון. אז בואו נתחיל.

הטיפ הראשון: בחירת היעד

This could be Rotterdam or anywhere
The Beautiful South

הפזמון הזה לוקח אותי לטיפ הראשון בתכנון הטיול – בחירת היעד. אם מישהו יבוא ויגיד לי שהשנה הוא החליט לטוס דווקא לעיר האורות, לראשונה בחייו, כדי לראות את מגדל אייפל - אני אומר לו גו פור איט. קל.

מגדל אייפל

Photo by Cederic Vandenberghe

אבל! צריך לקחת בחשבון שלבחירת היעד בהחלט יש השפעה ישירה על עלויות הטיול

ולכן אני מציע לשאול את עצמנו תמיד:

  • מה המטרה של הטיול (השנה)?
  • האם היעד הוא גם חלק מהמטרה או רק אמצעי?

העולם שלנו מתפתח. העולם שלנו נפתח. רשימת יעדי התיירות הולכת ומתרחבת (על אף שלנו כישראלים היא עדיין מוגבלת). ואני טוען שכל יעד הוא יפה. שכל יעד הוא מעניין. שכל יעד יכול לשלב נופים ואוכל והיסטוריה ואמנות ושופינג וילדים ובידור ומקומות מגניבים לסטורי ו...ו...ו...

אבו דאבי
אבו דאבי, בקרוב אצלכם...Photo by David Rodrigo

השאלה היא מה אנחנו מחפשים וכמה קריטי לנו הוא היעד? כי בסופו של דבר, תכנון נכון של הטיול יכול לתת לנו מענה על ה-כ-ל ובחירה מושכלת של היעד תשפיע באופן ישיר על עלויות הטיול.

כיצד? אם לצורך הדוגמה בחרנו השנה לטוס לטיול משפחתי באוסטריה (מדינה מדהימה שבאופן אישי טרם טיילתי בה בהרכב משפחתי, אבל כ-ו-ל-ם כולם כבר עשו אוסטריה...) אפשרויות הטיסה שלי בגדול הן לוינה, מינכן וזלצבורג. אין כנראה יותר מדי טיסות לואו קוסט לאוסטריה. בדיקה מהירה עלולה לגלות לנו שכרטיס טיסה השנה, בתאריכים המתאימים באילוצים שלנו, יכול לעלות $500, כאשר כרטיס טיסה ליעד חלופי בתאריכים האלו, מילאנו לדוגמה, נוכל להשיג ב $300. עכשיו בואו נעשה את החשבון הפשוט עבור משפחה של 5 נפשות – לטוס השנה לטיול באוסטריה יעלה לנו כתנאי פתיחה $1000 יותר מטיול בצפון איטליה. אז כאן אני בא ושואל אתכם – מה איבדתם (השנה) דווקא באוסטריה, שלא תמצאו בצפון איטליה? או בסלובניה? או בצפון יוון...?

יפה מאד! כבר חסכתם👏🏻 בואו נמשיך לטיפ השני שלי בנושא תכנון נכון של מרכיבי העלויות.

רוצים להגיב?